Bios de mentida

Et renova per dins i ell es renova per fora.

[@more@]

Aquests dies estem veien en Jose Coronado a la tele anunciant que el grup alimentari francès Danone passa a canviar la seva marca de iogurts Bio per la d’Activia, que el grup ja utilitza en altres 28 dels 30 països on és present. I en Coronado, repeteix:

-"Soy Jose Coronado. Algunos me llaman Jose,
otros José, otros Coronado. Pero lo importante no és el nombre sinó lo
que llevo dentro".

És a dir, ens ve a dir que no importa si el iogurt en comptes de Bio ara es diu Activia sinó el que duu dins el producte, els seus components i efectes que activen
la flora intestinal. Però, per què aquest canvi de nom en un producte
tan consolidat i en el que Danone va destinar tants milions d’euros en
campanyes publicitàries des de la seva comercialització el 1987?

Dons la resposta es troba en l’agricultura
biològica. Resulta que des del 1991 les directives europees prohibeixen
comercialitzar aliments que no s’hagin obtingut de l’agricultura
ecològica amb marques que puguin confondre el consumidor.

Òbviament, els Bio de Danone no s’obtenen a través de processos d’aquest tipus, tot i tenir un nom que fa més que insinuar-ho; la gama dels seus Bio s’elaboren
a partir de processos on s’utilitza llet fermentada amb bifidus actiu.
Per això mateix, el sector francés d’aquest tipus de productes havia
amenaçat, el passat mes d’abril, amb una campanya de boicot contra els
productes Danone i Yoplait si no renunciaven a retirar les seves
marques Bio i Bioplait, per considerar-les competència deslleial.

Finalment, un reial decret de l’actual govern
espanyol va posar fi a la tangana entre productes ecològics i "falsos
bio", adaptant-se a la normativa europea i posant fre a la situació
generada durant el govern del PP, que donava llibertat a les marques per utilitzar lliurement aquests termes.

Tanmateix,
Danone havia aconseguit una pròrroga per continuar utilitzant la marca Bio fins el juliol de 2006, tot i que des de 1994 estava obligada a
especificar que el seu és un producte que no s’obté de processos ecològics. Per això, fins aquest 1 de juliol, Danone farà coexistir les dues marques en els envasos dels iogurts per assegurar el reconeixement dels consumidors al nou nom.

Tot i que encara no han modificat el seu web
espanyol, ara, del que es tracta és de minimitzar el canvi del nom. Per
això, ressaltaran una i altra vegada que res canvia en el producte
llevat del nom, que els seus Bifidus Actifs Essencis són els millors i ens faran pair amb cada cullarada de iogurt allò de: "Te renueva por dentro. Y eso se nota por fuera".

Aquesta entrada ha esta publicada en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 comentaris a l'entrada: Bios de mentida

  1. Nica diu:

    El tema dels Bio té tela… el fet és que és increïble com una simple paraula ens pot influir tant i fer que triem un producte o no, oi? (per cert, no suporto el Coronado!!)

  2. frederic diu:

    i el canvi de nom de les natilles o dels petit-suis, a que es devia?

Els comentaris estan tancats.